Advertising Campaign
2019, commissioned work
view campaign website
Our Team at Wien Nord developed a campaign for the Vienna Tourist Board highlighting the worst online reviews of Vienna’s tourist attractions. This way we initiate public debate on an industry-wide problem.
Additionally to this europe-wide multimedia campaign, the Leopold Museum Vienna projected its worst reviews on its facade.
Wir entwickelten eine Kampagne für WienTourismus, die die schlechtesten Online-Bewertungen Wiener Sehenswürdigkeiten in den Vordergrund rückt und regten so dazu an, sich lieber vor Ort eine eigene Meinung zu bilden.
Zusätzlich zu dieser europaweiten multimedialen Kampagne, projizierte das Leopold Museum Wien seine schlechtesten Bewertungen auf seine Fassade.
Creative Direction: Christian Hellinger
Text/Concept: Leopold Kreczy
Art Direction: Christina Hosiner
Photography: Paul Bauer, Peter Rigaud
Final Artwork and Production: Stefan Löffler
Advertising Campaign
2019, commissioned work
view campaign website
Our Team at Wien Nord developed a campaign for the Vienna Tourist Board highlighting the worst online reviews of Vienna’s tourist attractions. This way we initiate public debate on an industry-wide problem.
Additionally to this europe-wide multimedia campaign, the Leopold Museum Vienna projected its worst reviews on its facade.
Wir entwickelten eine Kampagne für WienTourismus, die die schlechtesten Online-Bewertungen Wiener Sehenswürdigkeiten in den Vordergrund rückt und regten so dazu an, sich lieber vor Ort eine eigene Meinung zu bilden.
Zusätzlich zu dieser europaweiten multimedialen Kampagne, projizierte das Leopold Museum Wien seine schlechtesten Bewertungen auf seine Fassade.
Creative Direction: Christian Hellinger
Text/Concept: Leopold Kreczy
Art Direction: Christina Hosiner
Photography: Paul Bauer, Peter Rigaud
Final Artwork and Production: Stefan Löffler